
Mezi lavicemi
Vestavba historické školy

Mezi lavicemi
Vestavba historické školy

Mezi lavicemi
Vestavba historické školy
Podkroví staré školy bylo roky prázdné. Dnes však škola potřebuje navýšit kapacitu pro nové žáky. Spolu s obcí a vedením školy jsme proto v podkroví navrhli nové učebny, kabinety a zázemí. Šlo nám o smysluplné využití prostoru, který budova už nabízí. Cílem byl interiér, kde se dětem dobře dýchá, kde se snadno soustředí a kde je cítit respekt k původnímu domu.



před vestavbou



po vestavbě






Světlo
Základem návrhu je světlo, dřevo a jednoduchost. Celý prostor jsme otevřeli a prosvětlili dvěma řadami střešních oken. Vybírali jsme materiály, které jsou trvanlivé, příjemné na dotek a působí klidně. Každá učebna má jasnou logiku, měřítko a atmosféru, která dětem pomáhá cítit se dobře a bezpečně.
Základem návrhu je světlo, dřevo a jednoduchost. Celý prostor jsme otevřeli a prosvětlili dvěma řadami střešních oken. Vybírali jsme materiály, které jsou trvanlivé, příjemné na dotek a působí klidně. Každá učebna má jasnou logiku, měřítko a atmosféru, která dětem pomáhá cítit se dobře a bezpečně.









hlavní učebna/družina


družina


běžná výuka


výuka ve skupinách

družina

běžná výuka

výuka ve skupinách



Spolupráce
Návrh vznikal v úzké spolupráci s vedením školy. Učitelé přesně popsali, co potřebují, a my jsme tomu přizpůsobili dispozice i detaily. Společně jsme promýšleli provozní vazby, úložné prostory, pohyb dětí i rytmus dne. Návrh jsme průběžně konzultovali s odborníky i dotčenými orgány, aby byl nejen krásný, ale také funkční a proveditelný.
Návrh vznikal v úzké spolupráci s vedením školy. Učitelé přesně popsali, co potřebují, a my jsme tomu přizpůsobili dispozice i detaily. Společně jsme promýšleli provozní vazby, úložné prostory, pohyb dětí i rytmus dne. Návrh jsme průběžně konzultovali s odborníky i dotčenými orgány, aby byl nejen krásný, ale také funkční a proveditelný.









počítačová učebna


běžná výuka


přednáška

běžná výuka

přednáška






Technika prostředí
Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.
Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.
Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.


větrání


chlazení


vytápění

větrání

chlazení

vytápění








kabinety



Výsledek
Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.
Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.
Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.








MADE BY VERONIKA.DIGITAL
MADE BY VERONIKA.DIGITAL
MADE BY VERONIKA.DIGITAL