Mezi lavicemi

Vestavba historické školy

Mezi lavicemi

Vestavba historické školy

Mezi lavicemi

Vestavba historické školy

Podkroví staré školy bylo roky prázdné. Dnes však škola potřebuje navýšit kapacitu pro nové žáky. Spolu s obcí a vedením školy jsme proto v podkroví navrhli nové učebny, kabinety a zázemí. Šlo nám o smysluplné využití prostoru, který budova už nabízí. Cílem byl interiér, kde se dětem dobře dýchá, kde se snadno soustředí a kde je cítit respekt k původnímu domu.

před vestavbou

po vestavbě

Světlo

Základem návrhu je světlo, dřevo a jednoduchost. Celý prostor jsme otevřeli a prosvětlili dvěma řadami střešních oken. Vybírali jsme materiály, které jsou trvanlivé, příjemné na dotek a působí klidně. Každá učebna má jasnou logiku, měřítko a atmosféru, která dětem pomáhá cítit se dobře a bezpečně.

Základem návrhu je světlo, dřevo a jednoduchost. Celý prostor jsme otevřeli a prosvětlili dvěma řadami střešních oken. Vybírali jsme materiály, které jsou trvanlivé, příjemné na dotek a působí klidně. Každá učebna má jasnou logiku, měřítko a atmosféru, která dětem pomáhá cítit se dobře a bezpečně.

hlavní učebna/družina

družina

běžná výuka

výuka ve skupinách

družina

běžná výuka

výuka ve skupinách

Spolupráce

Návrh vznikal v úzké spolupráci s vedením školy. Učitelé přesně popsali, co potřebují, a my jsme tomu přizpůsobili dispozice i detaily. Společně jsme promýšleli provozní vazby, úložné prostory, pohyb dětí i rytmus dne. Návrh jsme průběžně konzultovali s odborníky i dotčenými orgány, aby byl nejen krásný, ale také funkční a proveditelný.

Návrh vznikal v úzké spolupráci s vedením školy. Učitelé přesně popsali, co potřebují, a my jsme tomu přizpůsobili dispozice i detaily. Společně jsme promýšleli provozní vazby, úložné prostory, pohyb dětí i rytmus dne. Návrh jsme průběžně konzultovali s odborníky i dotčenými orgány, aby byl nejen krásný, ale také funkční a proveditelný.

počítačová učebna

běžná výuka

přednáška

běžná výuka

přednáška

Technika prostředí

Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.

Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.

Větrání je řešeno přirozeně, pomocí střešních oken ve dvou výškách, která umožňují příčné provětrání. Součástí systému jsou i čidla CO₂, která pomáhají udržovat čerstvý vzduch a zdravé prostředí. Teplo zajišťuje podlahové vytápění s možností napojení na tepelné čerpadlo a fotovoltaiku. V letních měsících pomáhají tiché kanálové jednotky, které chladí bez průvanu. Akustický komfort zajišťují dřevěné povrchy, přírodní heraklith a měkké textilní prvky. Vše je nastavené tak, aby byl vzduch čistý, teplota stabilní a technika nerušila výuku.

větrání

chlazení

vytápění

větrání

chlazení

vytápění

kabinety

Výsledek

Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.

Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.

Vznikl jasný a přívětivý prostor vycházející z potřeb vedení školy. Učebny jsou světlé, přehledné a snadno se udržují. Děti tu mají místo pro soustředění, odpočinek i hru. Učitelé získali prostředí, které je podporuje v jejich práci. Architektura zde nesoutěží o pozornost. Doplňuje ducha historické školy. Slouží. A tím je silná.

Další projekty

Prohlédněte si další projekty z našeho portfolia.

Další projekty

Prohlédněte si další projekty z našeho portfolia.

Další
projekty

Prohlédněte si další projekty z našeho portfolia.